Sterilisering/skoldning

23. januar 2014

Alder:
2 mdr.

Sterilisering/skoldning

Hej Helen.

Vi skal på en tur til Oslo med færgen fra Kbh. Det er en tur på i alt 2 døgn (sådan ca.)

Vores datter vil da være knap 4½ mdr. Nu er hun ca. 2½.

På det tidspunkt vil størstedelen af hendes måltider jo bestå af mælk - måske stadig kun mælk, da vi jo ikke ved, om vi er begyndt på lidt grød på det tidspunkt.

Hun får MME.

Herhjemme har vi diskuteret problematikken omkring dette med at komme til at koge flasker ombord på båden.

Jeg kom frem til den løsning, at jeg simpelthen hiver vores egen mikrobølgeovn ud at stikket og tilslutter den i kahytten. Så kan vi både varme mad/MME i brikker og koge flasker i de der smarte "spande", man kan få til at sterilisere i. PROBLEM LØST. Desuden påstår fabrikanten af de flasker vi bruger, at man kan sterilisere dem ved blot at hælde vand i bunden af dem og så sætte dem med sut i mikroovnen i ...

Annonce

... 4 min - til dette forholder jeg mig med en vis sund skepsis.

En anden løsning er jo også bare at tage tilstrækkeligt mange flasker med, så man slet ikke behøver at vaske og sterilisere på turen overhovedet.

Min søster kan slet ikke se, hvad alt det skal til for. Hun har stukket mig den gode gamle sætning: "Da mine drenge var små...", og i samme åndedrag fortalte hun, at hun bare tændte for elkedlen, lod vandet koge op, og dette vand hældte hun ud over sutter og flasker, når de var på tur.

Jeg er den mere grundige type, der ikke overlader tingene til tilfældighederne, og rynkede derfor lidt på næsen, da hun fortalte det. Jeg mener nemlig ikke, at flasker og sutter bliver sterile nok, ved at gøre dette.

Hun tilføjede i øvrigt den anden gode gamle sætning: "Mine børn har da overlevet" ;-)

Hvordan ser du på det?

Med venlig hilsen
Annelie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"