Brev:
Sterilisering/skoldning
23. januar 2014
Alder:
2 mdr.
Sterilisering/skoldning
Hej Helen.
Vi skal på en tur til Oslo med færgen fra Kbh. Det er en tur på i alt 2 døgn (sådan ca.)
Vores datter vil da være knap 4½ mdr. Nu er hun ca. 2½.
På det tidspunkt vil størstedelen af hendes måltider jo bestå af mælk - måske stadig kun mælk, da vi jo ikke ved, om vi er begyndt på lidt grød på det tidspunkt.
Hun får MME.
Herhjemme har vi diskuteret problematikken omkring dette med at komme til at koge flasker ombord på båden.
Jeg kom frem til den løsning, at jeg simpelthen hiver vores egen mikrobølgeovn ud at stikket og tilslutter den i kahytten. Så kan vi både varme mad/MME i brikker og koge flasker i de der smarte "spande", man kan få til at sterilisere i. PROBLEM LØST. Desuden påstår fabrikanten af de flasker vi bruger, at man kan sterilisere dem ved blot at hælde vand i bunden af dem og så sætte dem med sut i mikroovnen i 4 min - til dette forholder jeg mig med en vis sund skepsis.
En anden løsning er jo også bare at tage tilstrækkeligt mange flasker med, så man slet ikke behøver at vaske og sterilisere på turen overhovedet.
Min søster kan slet ikke se, hvad alt det skal til for. Hun har stukket mig den gode gamle sætning: "Da mine drenge var små...", og i samme åndedrag fortalte hun, at hun bare tændte for elkedlen, lod vandet koge op, og dette vand hældte hun ud over sutter og flasker, når de var på tur.
Jeg er den mere grundige type, der ikke overlader tingene til tilfældighederne, og rynkede derfor lidt på næsen, da hun fortalte det. Jeg mener nemlig ikke, at flasker og sutter bliver sterile nok, ved at gøre dette.
Hun tilføjede i øvrigt den anden gode gamle sætning: "Mine børn har da overlevet" ;-)
Hvordan ser du på det?
Med venlig hilsen
Annelie